Tým lektorů

Co nás spojuje? Používáme podobné metody, jsou pro nás důležité podobné věci – dokážeme se tak vzájemně zastoupit a když chystáme nový program, jde to rychle. Většinou jsme externisté a hlavní zdroj našich zkušeností (a často i příjmů) leží mimo akademický svět univerzity.


IMG_9549 po úpravě Hana Vrtalová  Výuka angličtiny mě přivedla ke zkoumání toho, co dělá výuku efektivní a interaktivní. Jako studentka i lektorka často narážím na situace, ve kterých zjišťuji, že forma lektorova sdělení určuje, jestli a kolik si toho student z hodiny odnese. Při výuce často využívám pravidla a principy divadelní improvizace a v současnosti zkoumám, jak mohou prvky dramatu zkvalitnit výuku a učení samotných studentů. Když zrovna nestuduju a neučím, hraju impro divadlo a nebo zpívám ať už v kavárně na koncertě nebo s kytarou u ohně.


Petr Holík
Baví mne bytí s lidmi. A přemýšlení, jak spolu vlastně jsme. A přemýšlení, jak bychom spolu ještě jinak mohli být. Proto mám blízko k učení a divadlu. Ve svojí lektorské praxi pomáhám lidem, aby si lépe rozuměli – s kolegy, s rodinou, s posluchači na konferenci, sami se sebou. Rád se potkávám s principy Nenásilné komunikace (NVC) a aplikované improvizace.

Vystudoval jsem přírodovědu, jako geomorfolog jsem strávil pár let v říčním bahně a baví mne propojování mojí přírodovědecké části s tou divadelní. Rád spolupracuji s vědci v rámci popularizace jejich práce (workshopy, mentoring) a už dlouhá léta vedu v Brně produkci Science slamu (www.scienceslam.cz).

Hraju divadlo. Vyrostl jsem na gympláckém dramaťáku, dospíval jsem na improvizační scéně a teď tančím okolo fyzického/pohybového divadla.


petr_suchacek_2018Petr Sucháček. Má nasazení fotbalisty a praktičnost Valacha od Vizovic. Nenechte se oklamat prvním dojmem. Když se někdo s těmito kořeny propracuje filozofickou fakultou až k doktorátu, není divu že skončí v J4. Když ještě neexistoval tento web, našel si naše předměty v ISu, všechny je absolvoval a pak je začal učit. Vyučuje taky další předměty na přírodovědecké a filozofické fakultě, popularizuje vědu v rámci Science Slamu, snaží se o rozvoj vysokoškolské výuky na MU a do ziskového i neziskového světa přináší metodu nenásilné komunikace.
Jo a taky nepohrdne dobrou whiskey, zajímavým pivem a kvalitním metalem.


marek-fotoMarek Boček. Než se Marek stal lektorem, chvíli to trvalo. A co to znamená, že to trvalo? Zkoušel být právníkem, chvíli si hrál na novináře, pracoval v lesní školce nebo třeba překládal komiks o létajících ponících. Jako fakt. A k tomu ještě tak dvanáct dalších věcí. A čím víc toho vyzkoušel, tím je spokojenější se svou volbou být lektorem. Mimo prostor J4 se věnuje například výuce globálních témat, partnerským vztahům a sexualitě nebo vede workshopy s tématy moderních dějin. A až jednou bude Marek velkej, chtěl by být učitel.

 


Tomáš Stolařík.  Na začátku to vypadalo, že ze mě bude profesionální sportovec, můžete si vybrat: fotbalista, florbalista, atlet, kuželkář či orientační běžec. Ani cesta geodézie a informatiky nebyla ta pravá. Ale svůj správný směr jsem nakonec našel. Studium učitelství matematiky a geografie na Přírodovědecké fakultě mi ukázalo Prostor J4. Snažím se propojovat učitelování a lektorování a vymanit se stereotypním středoškolským hodinám. Na sport jsem nezanevřel, jsem aktivní účastník a trenér.

 

 


Markéta Dohnalová. S kombinací studia psychologie a filosofie není divu, že už jsem tak trochu šílená, ale snad jen tím správným způsobem. Ještě nevím, co přesně s mým abstraktním humanitním vzděláním budu dělat, ale vím, že bych chtěla učit. Na lektorování – a vlastně i na životě a světě obecně – mě fascinuje, jakou sílu má “pouhé” přesunutí a zaměření pozornosti. Nemohla jsem najít lepší místo pro začátek mého lektorského růstu než v J4 mezi lidmi, kteří sdílí podobné hodnoty jako já.

 


Radek Šíp.  Dokončuju studium psychologie, trénuji se v nenásilné komunikaci a taky jsem začal lektorovat. Cesta do J4 byla poměrně přímá, ale dlouhá. Nejprve jsem si v prváku přihlásil a užil KOMTR, pak jsem nechal myšlenku, „že bych to rád jednou dělal taky“ tři roky zrát a mezitím absolvoval ostatní J4 předměty. No a teď jsem tu. A fakt mě to baví. Práce s lidmi mi dává smysl, a stále mě udivuje, kolik se toho mezi námi lidmi děje a co dokáže s jednotlivcem udělat dobrá skupina. Když zrovna nelektoruju nebo nesedím v knihovně běhám za hokejbalovým míčkem na hřišti nebo řeším problémy světa s kamarády.

 


Lektoři z dřívějších let


OndrasOndráš Přibyla. Otec zakladatel. Experimentuju. Co je dobré použiju, co nefunguje zkusím změnit tak, aby to fungovalo. S tímhle přístupem jsem vystudoval teoretickou fyziku, založil experimentální divadlo ÚDiF, začal dělat zážitkové akce (a neskončil), a zkouším být nejlepším tátou. S tímhle přístupem jsem začal učit – nejdříve Inspiratorium (2007), později Komunikační tréning a další předměty. V experimentování a hledání vlastních řešení rád pozvbuzuji studenty i kolegy.


roman

Roman Szomolai. Je trocha čarodej ktorého bavia ľudia. Preto robí všetko preto aby sa o nich dozvedel čo najviac, od štúdia filozofie až k práci na hudobných festivaloch. Najviac ho ale bavia hry, hlavne LARP. Kde tu sa tiež mihne okolo zážitkovej pedagogiky, napríklad v Hnuti Brontosaurus a na letnej akademii Hejbej. Prečo je teda čarodej? Pretože úplne najradšej pomáha ľudom nájsť ich vlastnú cestu, ať už to znamená čokoľvek…

 

 


Vojta_Benda Vojta Benda – mediátor, lektor a instruktor. Čeho? No… Začalo to tím, že založil hru Assassin a pak dostal nabídku, která se neodmítá, a začal se jako instruktor naplno věnovat pořádání zážitkových akcí. Od příležitostné lektořiny se přesunul k profesionální – je lektorem ve společnosti Persona Unica. A vůbec nejzajímavější cesta ho přivedla k mediaci: po vystudování práv a několika letech v právní praxi se rozhodl, že bude užitečnější pomáhat lidem hledat cestu ke společné dohodě (namísto prosazování zájmů jedné ze stran sporu). Výuku vnímá jako oboustranné předávání nadšení, zkušeností a inspirace.

 


Set Martin “Set” Křivánek vystudoval informatiku, pár let pracoval ve špičkové konzultantské firmě Boston Consulting Group. A pak si udělal rok volno… Má na starosti dlouhodobou strategii pro skauty v ČR a řízení rozvojových projektů, které ze strategie vychází. Je také instruktorem na kurzu pro skautské vedoucí. Díky svým zkušenostem z praxe má mnoho co říci k neformálním formám vzdělávání.


Jirka_VinklářJirka Vinklář
Komunikační tréning (2013, 2014).


matej_komtre Matěj Klusáček je absolventem fakulty Informatiky na Masarykově univerzitě. Komunikační trénink zažil ve školním roce 2011/2012, poté se připojil k lektorskému týmu. Trénink komunikace a umění mluvit považuje za suverénně nejlepší investici do života osobního i profesního, ať už v jakémkoli oboru. Ve volném čase rád sportuje, koketuje s improvizačním divadlem a autorskou tvorbou, věnuje se zážitkové pedagogice. Studentům přeje hezký víkend i když je hodina přehozena ze čtvrtečního odpoledne na pondělí:-)
Učil Komunikační tréning (2012-2014).


Matej Forman Matěj Forman
Učil Komunikační tréning (2011-2012), Inspiratorium (2012) a Skupinovou dynamiku (2012).


radek Radek Drnovský
Učil Inspiratorium (2013).


lenka_dosedelova Lenka Dosedělová
Učil Inspiratorium (2012-2013).


Zuzka Kostková
Učila Komunikační tréning (2012).