Tým lektorů

Co nás spojuje? Používáme podobné metody, jsou pro nás důležité podobné věci – dokážeme se tak vzájemně zastoupit a když chystáme nový program, jde to rychle. Většinou jsme externisté a hlavní zdroj našich zkušeností (a často i přijmů) leží mimo akademický svět univerzity.


OndrasOndráš Přibyla. Experimentuju. Co je dobré použiju, co nefunguje zkusím změnit tak, aby to fungovalo. S tímhle přístupem jsem vystudoval teoretickou fyziku, založil experimentální divadlo ÚDiF, začal dělat zážitkové akce (a neskončil), a zkouším být nejlepším tátou. S tímhle přístupem jsem začal učit – nejdříve Inspiratorium (2007), později Komunikační tréning a další předměty. V experimentování a hledání vlastních řešení rád pozvbuzuji studenty i kolegy.


petr_suchacek_2018Petr Sucháček. Má nasazení fotbalisty a praktičnost Valacha od Vizovic. Nenechte se oklamat prvním dojmem. Když se někdo s těmito kořeny propracuje filozofickou fakultou až k doktorátu, není divu že skončí v J4. Když ještě neexistoval tento web, našel si naše předměty v ISu, všechny je absolvoval a pak je začal učit. Kromě toho vede další předměty na Filozofické fakultě a ve své doktorské práci zkoumá faktory, které ovlivňují atmosféru ve třídě a vztah studentů a učitele.


marek-fotoMarek Boček Než se Marek stal lektorem, chvíli to trvalo. A co to znamená, že to trvalo? Zkoušel být právníkem, chvíli si hrál na novináře, pracoval v lesní školce nebo třeba překládal komiks o létajících ponících. Jako fakt. A k tomu ještě tak dvanáct dalších věcí. A čím víc toho vyzkoušel, tím je spokojenější se svou volbou být lektorem. Mimo prostor J4 se věnuje například výuce globálních témat, partnerským vztahům a sexualitě nebo vede workshopy s tématy moderních dějin. A až jednou bude Marek velkej, chtěl by být učitel.


Petr Holík
Chci chodit po světě, kde spolu lidé umí žít. Čtyři roky se zabývám divadelní improvizací a v poslední době také její aplikací do života. Vedu komunikační semináře a učím, jak využít impro v běžných životních situacích. Zajímají mne projekty, které pomáhají budovat porozumění mezi různými skupinami lidí. To mi dává smysl. Ve zbytku času jsem nadšeným bubeníkem :-) Už dlouho hraji pop-indie-rock-alternative a poslední dobou taky swing. Něco málo z mojí další tvorby je na powertribe.cz


IMG_9549 po úpravě Hana Vrtalová  Výuka angličtiny mě přivedla ke zkoumání toho, co dělá výuku efektivní a interaktivní. Jako studentka i lektorka často narážím na situace, ve kterých zjišťuji, že forma lektorova sdělení určuje, jestli a kolik si toho student z hodiny odnese. Při výuce často využívám pravidla a principy divadelní improvizace a v současnosti zkoumám, jak mohou prvky dramatu zkvalitnit výuku a učení samotných studentů. Když zrovna nestuduju a neučím, hraju impro divadlo a nebo zpívám ať už v kavárně na koncertě nebo s kytarou u ohně.


roman

Roman Szomolai je trocha čarodej ktorého bavia ľudia. Preto robí všetko preto aby sa o nich dozvedel čo najviac, od štúdia filozofie až k práci na hudobných festivaloch. Najviac ho ale bavia hry, hlavne LARP. Kde tu sa tiež mihne okolo zážitkovej pedagogiky, napríklad v Hnuti Brontosaurus a na letnej akademii Hejbej. Prečo je teda čarodej? Pretože úplne najradšej pomáha ľudom nájsť ich vlastnú cestu, ať už to znamená čokoľvek…

Lektoři z dřívějších let


Vojta_Benda Vojta Benda – mediátor, lektor a instruktor. Čeho? No… Začalo to tím, že založil hru Assassin a pak dostal nabídku, která se neodmítá, a začal se jako instruktor naplno věnovat pořádání zážitkových akcí. Od příležitostné lektořiny se přesunul k profesionální – je lektorem ve společnosti Persona Unica. A vůbec nejzajímavější cesta ho přivedla k mediaci: po vystudování práv a několika letech v právní praxi se rozhodl, že bude užitečnější pomáhat lidem hledat cestu ke společné dohodě (namísto prosazování zájmů jedné ze stran sporu). Výuku vnímá jako oboustranné předávání nadšení, zkušeností a inspirace.


Set Martin “Set” Křivánek vystudoval informatiku, pár let pracoval ve špičkové konzultantské firmě Boston Consulting Group. A pak si udělal rok volno… Má na starosti dlouhodobou strategii pro skauty v ČR a řízení rozvojových projektů, které ze strategie vychází. Je také instruktorem na kurzu pro skautské vedoucí. Díky svým zkušenostem z praxe má mnoho co říci k neformálním formám vzdělávání.


Jirka_VinklářJirka Vinklář
Komunikační tréning (2013, 2014).


matej_komtre Matěj Klusáček je absolventem fakulty Informatiky na Masarykově univerzitě. Komunikační trénink zažil ve školním roce 2011/2012, poté se připojil k lektorskému týmu. Trénink komunikace a umění mluvit považuje za suverénně nejlepší investici do života osobního i profesního, ať už v jakémkoli oboru. Ve volném čase rád sportuje, koketuje s improvizačním divadlem a autorskou tvorbou, věnuje se zážitkové pedagogice. Studentům přeje hezký víkend i když je hodina přehozena ze čtvrtečního odpoledne na pondělí:-)
Učil Komunikační tréning (2012-2014).


Matej Forman Matěj Forman
Učil Komunikační tréning (2011-2012), Inspiratorium (2012) a Skupinovou dynamiku (2012).


radek Radek Drnovský
Učil Inspiratorium (2013).


lenka_dosedelova Lenka Dosedělová
Učil Inspiratorium (2012-2013).


Zuzka Kostková
Učila Komunikační tréning (2012).